Branża pomp ciepła przeżywa obecnie istną rewolucję, bijąc rekordy sprzedaży. Dostępność urządzeń na rynku została mocno ograniczona, na skutek intensywnego wzrostu zamówień, a oczekiwanie na montaż może trwać nawet długimi miesiącami – więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Było boom na fotowoltaikę, teraz pora na pompy ciepła. Na montaż poczekasz nawet kilka miesięcy!”
Prognozowania świadczą o tym, że popyt na pompy ciepła będzie wciąż intensywnie wzrastał, a w 2025 roku ich roczna sprzedaż może wynieść nawet 3 miliony sztuk, czyli trzykrotnie więcej niż odnotowano w 2021 roku.
Wsparciem dla rozwoju Polski, rozwiązującym trudności w zakresie dostępności pomp ciepła już wkrótce zostanie japońska firma Daikin. To jeden ze światowych liderów, specjalizujących się w produkcji urządzeń grzewczych i chłodzących. Daikin produkuje m.in. pompy ciepła, a także systemy do klimatyzacji. Producent chce zbudować swój nowy zakład w Ksawerowie, pod Łodzią, przeznaczając na inwestycję przeszło 300 milionów euro. Rozpoczęcie produkcji pomp ciepła przewidywane jest już na 2024 rok, a w zeroemisyjnej fabryce znajdzie się około 1 tysiąca miejsc pracy dla lokalnych specjalistów, a w szczytowych zapotrzebowaniach może wzrosnąć nawet do 3 tysięcy. Jak twierdzi prezes Daikin Europe, Toshitaka Tsubouchi – „ Fabryka ta będzie miała największą w grupie w Europie zdolność produkcyjną pomp ciepła.”
Przedsięwzięcie stanowi dużą szansę dla rozwoju polskiego regionu, a także pomoże umocnić pozycję Daikin w Europie. Jak podaje Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna (ŁSSE) – „To strategiczna, największa w ostatnich latach inwestycja zagranicznej firmy w Polsce o kluczowym znaczeniu dla rozwoju regionu. Jednocześnie Daikin wzmocni pozycję inwestora na rynku europejskim”. Wysoką ważność inwestycji potwierdza także osobiste przybycie premiera Mateusza Morawieckiego tuż przed podpisaniem porozumienia dotyczącego współpracy.
#pompaciepła #Inwestycja #OZE #rozwój #ogrzewanie
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.