Nawet do 21 tys. złotych będzie można dostać na zakup i montaż pompy ciepła w domu jednorodzinnym. Wszystko w ramach programu jaki planuje uruchomić Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Takie informacje przekazał w rozmowie z PAP Paweł Mirowski, wiceszef funduszu.
Z informacji przekazanych PAP wynika, że założenia programu dopłat do zakupu i montażu pomp ciepła w domach jednorodzinnych są już gotowe. Dofinansowanie ma pomóc w promocji efektywniejszego wykorzystywania energii w systemach prokonsumenckich i stosowania czystych form ogrzewania.
O skali zjawiska niech zaświadczą liczby, wedle najnowszych danych w Polsce jest już ponad 600 tys. instalacji prokonsumenckich.
Kto będzie mógł skorzystać z dofinansowania?
Wiceszef NFOŚiGW przekazał, że nowy program będzie przeznaczony na dopłaty do pomp ciepła dla właścicieli nowobudowanych domów jednorodzinnych.
Co z właścicielami istniejących już domów? Mirowski przypomniał, że ci też mogą otrzymać pieniądze na pompę, ale z programu „Czyste powietrze”.
Kiedy ruszy nowy program?
Nowe dofinansowanie cały czas czeka na „zielone światło”. – Planujemy uruchomić wsparcie, ale będziemy mogli zrobić dopiero po akceptacji programu przez Komisję Europejską i Europejski Bank Inwestycyjny – zapowiedział wiceszef NFOŚiGW.
– Zaproponowaliśmy w nim dopłaty w wysokości do 30 proc. kosztów kwalifikowanych zakupu i montażu pompy ciepła, ale nie więcej niż 21 tys. zł – poinformował i dodał, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to program powinien ruszyć w pierwszej połowie przyszłego roku.
Skąd będzie finansowany program?
Program będzie finansowany z tzw. Funduszu Modernizacyjnego, którego operatorem w Polsce jest NFOŚiGW. Pieniądze Funduszu są przeznaczone na inwestycje w obszarze odnawialnych źródeł energii, zwiększenie efektywności energetycznej, magazynowanie energii, modernizację sieci energetycznych czy transformację energetyczną w regionach węglowych.
#nfośigw #dopłaty #dofinansowanie #pompy_ciepła #nowy_dom
Źródła: PAP, TOP-OZE.pl
Fot.: pixnio
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.