Smok ostrzega warszawiaków przed smogiem. W samym centrum stolicy, przy hotelu Mariott pojawił się ekrany przypominają mieszkańcom o tym, jaki w danym momencie jest stan powietrza. Im warunki są gorsze, tym przestrzeń wokół smoka staje się bardziej zadymiona. To inicjatywa firmy Screen Network.
O smogu w Polsce mówi się od kilku lat. Zanieczyszczenie powietrza powoduje dyskomfort, drapanie w gardle, problemy z oddychaniem czy kaszel. Według specjalistów jest też przyczyną znacznie poważniejszych dolegliwości.
Specjalna animacja 3D, która pojawiła się w centrum Warszawy zmienia się pod wpływem zbieranych w czasie rzeczywistym danych. Im natężenie smogu jest większe, tym gęstszy staje się dym wokół smoka.
– Pomysł opierał się na przedstawieniu istoty, której zmysły są znacznie bardziej wyczulone niż ludzkie i pozwalają jej szybciej wykryć niewidzialne dla nas zagrożenie – wyjaśnił cytowany przez PAP dyrektor operacyjny Screen Network, firmy będącej inicjatorem akcji Damian Rezner.
Twórcy akcji tłumaczą, że jest ona nastawiona na budowanie świadomości społeczeństwa na temat smogu i zanieczyszczeń powietrza. Ekrany uświadamiają warszawiakom, jak często wystawiani są na jego niekorzystne działanie. – Zależało nam, żeby rozwiązanie było nie tylko efektowne, ale również użyteczne dla osób przebywających w przestrzeni miejskiej – dodał Rezner.
Warszawa boryka z problemem niskiej w skali roku liczbie likwidowanych „kopciuchów”. Jak podawała w grudniu ubiegłego roku organizacja „Warszawa Bez Smogu” w Warszawie wymieniono w 2021 r. tylko 547 kotłów (stan na 2 grudnia). Z tej puli157 pieców w budynkach należących do urzędu miasta, 337 warszawiacy wymielili korzystając z lokalnego, warszawskiego programu dofinansowania i tylko 53 piece wymieniono za pieniądze NFOŚiGW w ramach programu „Czyste Powietrze”. Więcej na ten temat TUTAJ.
#warszawa #smog #smok #zanieczyszczenia_powietrza #mariott
Źródło: PAP
Fot.: screen/YouTube
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.