Po raz kolejny – szósty rok z rzędu – Scania otrzymała tytuł „Green Truck” za ponadprzeciętną efektywność transportu i niskie zużycie paliwa. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu nowego układu napędowego Scania Super. Każdego roku do udziału w tym prestiżowym teście porównawczym są zapraszani wszyscy producenci samochodów ciężarowych w Europie. Test jest organizowany przez niemieckie magazyny branżowe w celu wyłonienia najbardziej efektywnego paliwowo pojazdu do transportu długodystansowego.
– Bardzo się cieszę, że Scania po raz szósty z rzędu została uznana za najbardziej wydajny samochód ciężarowy. Nasz układ napędowy Scania Super wprowadził na rynek zupełnie nowy punkt odniesienia, jeśli chodzi o poziom osiągów, a nasi klienci czerpią teraz korzyści z 8% oszczędności paliwa” – komentuje Stefan Dorski, starszy wiceprezes i dyrektor Scania Trucks.
Z czego wynikają oszczędności paliwa tj. oszczędności ekonomiczne i ochrona środowiska?
Układ napędowy Scania Super Powertrain to całkowicie nowy silnik DC13 połączony z nowymi skrzyniami biegów G25CM lub G33CM oraz również nową osią napędową R756 plus zmodyfikowany układ oczyszczania spalin Scania Twin SCR – w efekcie spadek zużycia paliwa aż o 8%
Nowy 13-litrowy sześciocylindrowy silnik rzędowy Scania Super, został wprowadzony na rynek w listopadzie 2021 r. i jest dostępny w czterech wersjach mocy.
Paliwa alternatywne.
Wszystkie silniki DC13 Scania Super mogą być zasilane paliwem alternatywnym 2 Generacji, jakim jest HVO (uwodorniony olej roślinny), co daje redukcję emisji CO2 na poziomie 83%. Niestety jego rozpowszechnienie jest w dalszym ciągu dość ograniczone, a w niektórych krajach UE – np. w Polsce – HVO nie znajduje się nawet na liście paliw dopuszczonych do obrotu.
Oczywiście silniki dostosowano również do zasilania olejem napędowym zawierającym dodatek biokomponentów – typowo tankujemy go z 7-procentową zawartością biodiesla (B7).
Test porównawczy Green Truck odbywa się w Niemczech na drogach publicznych. Co roku wykorzystywana jest ta sama trasa o długości 340 km, z różnymi warunkami na różnych odcinkach. W tym roku porównywano pojazdy o mocy 500 KM i łącznej masie 32 ton.
Test Green Truck organizowany jest przez wiodące magazyny branżowe „Trucker” i „VerkehrsRundschau”. Jego celem jest wskazanie najbardziej wydajnego samochodu ciężarowego za pomocą wzoru, który uwzględnia zarówno zużycie paliwa, jak i średnią prędkość. Testy są rygorystycznie monitorowane. Czynniki wpływające na wyniki (jak temperatura zewnętrzna i wiatr czołowy) są kompensowane przez wykorzystanie pojazdu referencyjnego o dobrze udokumentowanych osiągach, który bierze udział w każdym przejeździe testowym równolegle z konkurencją.
– Otrzymanie tytułu Green Truck to świadectwo naszych osiągnięć i znak rozpoznawczy wartości, jaką oferuje Scania. Te ciągniki mają tę samą specyfikację i możliwości oszczędzania paliwa, które dostarczamy naszym klientom, co czyni z nich prawdziwych zwycięzców tego testu – dodaje Stefan Dorski.
…………………
SCANIA W POLSCE
Scania Polska S.A. jest generalnym dystrybutorem i przedstawicielem Scania CV AB, światowego lidera w obszarze kompleksowych rozwiązań transportowych. W Polsce sieć Scania tworzą: 11 dilerów i 40 autoryzowanych serwisów oraz własne centrum szkoleniowe. Scania Polska S.A oferuje szeroki wachlarz usług dodatkowych, m.in. zarządzanie flotą, szkolenia kierowców w Szkole Jazdy Scania, kontrakty obsługowo-naprawcze, 24h serwis drogowy Scania Assistance, wynajem krótkoterminowy i długoterminowy oraz usługi leasingowe Scania Finance Polska Sp. z o.o. Pozycja Scania na polskim rynku i rozwinięta sieć serwisów stanowią gwarancję dostępu do rozwiązań transportowych na najwyższym poziomie i profesjonalnej opieki blisko 850 pracowników serwisów. W ofercie Scania w Polsce dostępne są również pojazdy ciężarowe zasilane LNG, co przyczynia się do rozwoju zrównoważonych systemów transportowych.
Wkrótce pojawi się nowy samochód w pełni elektryczny, 64 tonowa Scania ciężarowa.
Więcej: https://top-oze.pl/nowy-pojazd-w-pelni-elektryczny-scania/
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.