Jest wzór nalepki dla pojazdów, które będą uprawione do wjazdu do strefy czystego transportu. Projekt pojawił się w czwartek na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Podano też maksymalną cenę naklejki.
Projekt nalepki jest propozycją Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Zaproponowana naklejka ma być zielona i mieć rozmiary 5 na 10 cm, a jej koszt nie może przekraczać 5 zł.
„Oznakowania pojazdów uprawnionych do wjazdu do strefy czystego transportu powinny być łatwo dostępne dla ich posiadaczy, jednolite oraz niedrogie. Samo oznakowanie powinno być proste i czytelne dla każdego, bez konieczności sięgania do dodatkowej dokumentacji” – czytamy w ocenie skutków regulacji projektu.
Na górze nalepki jest napis „Strefa czystego transportu”, niżej – numer rejestracyjny pojazdu. Takie oznaczenia mają być naklejane w lewym dolnym rogu szyby.
Strefy czystego transportu
Strefy czystego transportu mogą być wyznaczane przez gminy na swoim terenie. Jak na razie w Polsce nie powstała jeszcze taka strefa, ale to kwestia czasu. Niebawem pojawi się np. w Krakowie, więcej TUTAJ.
Przygotowanie wzoru nalepi było jednym z koniecznych elementów przed pojawieniem się stref.
„Wskazać należy, że wprowadzane rozporządzenie nie wpłynie na samą możliwość tworzenia stref czystego transportu, która już istnieje, ale umożliwi oznakowanie pojazdów uprawionych do wjazdu do nich. Rozporządzenie wpłynie na gminy, które chcą wprowadzić strefy czystego transportu. Stworzenie wzoru pozwoli im na przygotowanie nalepek przed wprowadzeniem stref czystego transportu. Należy podnieść, że umożliwienie oznakowania samochodów, w celu ich wjazdu do stref czystego transportu, jest niezbędne do prawidłowego wykonania ustawy” – wskazują urzędnicy w uzasadnieniu projektu.
Więcej o Strefach Czystego Transportu można przeczytać w naszym artykule: Nowelizacja Ustawy o elektromobilności przyjęta – broń do walki ze spalinami w rękach samorządów
#strefa_czystego_transportu #nalepka #ministerstwo #projekt
Źródła: PAP, gov.pl
Fo.: wikipedia.commons
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.