Od 1 stycznia 2022 roku nie ma już możliwości na uzyskanie dopłat do zakupy pieca węglowego w ramach programu „Czyste Powietrze”.
Nie chcąc zaskakiwać beneficjentów, wnioskodawców informowaliśmy o tej zmianie od połowy 2021 roku – przypomniał w rozmowie z PAP wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Paweł Mirowski.
Z końcem 2021 roku wygasła możliwość uzyskania dopłaty na zakup pieca węglowego w ramach programu antysmogowego „Czyste Powietrze”. Do tej pory właściciele domów jednorodzinnych mogli liczyć na takie wsparcie, pod warunkiem, że kocioł spełniał określone wymogi.
– Z Nowym Rokiem zniknie możliwość dopłat w programie do kupna kotłów na paliwo stałe węglowe. Istnieje możliwość rozliczenia takiego pieca w 2022 r., ale tylko pod warunkiem, że został kupiony i zamontowany do końca 2021 r. Podkreślam, kupiony i zamontowany, co oznacza, że nie wystarczy faktura za zakup. Kocioł musi być zamontowany z odbiorem do 31 grudnia 2021 r. – zaznaczał Mirowski.
Do tej pory beneficjenci programu najczęściej przeznaczali pozyskane fundusze na piece gazowe (ok.44,5 proc.), te na biomasę wybierało ok. 20 proc., na pompy ciepła decydowało się ok. 17 proc., a nieco ponad 16 proc. właścicieli domów instalowało piece węglowe.
Mirowski zapowiedział, że trzecia część „Czystego Powietrza”, której adresatami będą najubożsi ruszy jeszcze w styczniu br. – Z naszej strony kończymy prace, „dopinamy” niezbędne zmiany w systemach IT. Jesteśmy zdeterminowani, aby trzecia część programu ruszyła w pierwszej połowie stycznia – zapewnił Mirowski. Więcej o trzecim progu dofinansowań TUTAJ.
Wiceprezes Funduszu zaznaczył też, że do końca pierwszego kwartału br. ruszy program „Moje Ciepło”, a na przełomie pierwszego i drugiego kwartału pojawi się projekt „Ciepłe mieszkanie”. Więcej na ich temat TUTAJ.
#piece_węglowe #nfośigw #czyste_powietrze #styczeń_2022 #ciepłe_mieszkanie #moje_ciepło
Źródła: PAP, NFOŚiGW
Fot.: Pixabay.com
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.