Jak już informowaliśmy na naszym portalu, duże firmy motoryzacyjne oraz producenci akumulatorów rozpoczynają współpracę na rzecz rozwoju branży samochodów elektrycznych. O współpracy firm Volkswagen i Bosch pisaliśmy w artykule Volkswagen i Bosch planują otwarcie sześciu fabryk akumulatorów w Europie. Czy powstanie fabryka w Polsce?
W ubiegłym tygodniu pojawiły się informacje o podpisaniu kolejnych porozumień w zakresie rozwoju elektromobilności
Daimler AG Mercedes-Benz
Koncern ze Stuttgartu podpisał umowę z tajwańską ProLogium Technology Co. w celu współpracy w opracowaniu akumulatorów półprzewodnikowych i zastosowaniu ich następnie w samochodach Mercedes. Firma z Tajwanu jest pierwszą na świecie, która opracowała i rozpoczęła seryjną produkcję półprzewodnikowych baterii litowo-ceramicznych. Obecnie firma buduje fabrykę akumulatorów w okolicy Tajpej, której moc produkcyjną specjaliści określają na kilka GW.
Zgodnie z umową, Mercedes wesprze Prologium Technology Co. w rozwoju produkcji akumulatorów półprzewodnikowych w Europie. zaś przedstawiciel niemieckiej firmy zasiądzie w Radzie Dyrektorów firmy z Tajwanu.
Wg wyjaśnień niemieckiego koncernu, postawienie na akumulatory półprzewodnikowe związane jest przede wszystkim z ich niską ceną oraz parametrami technicznymi – zastosowanie technologii półprzewodnikowej pozwala na podwojenie zasięgu samochodu wobec obecnie stosowanych akumulatorów litowo-jonowych.
Toyota
Japoński koncern, jeden ze światowych liderów produkcji samochodów elektrycznych, postanowił wesprzeć rozbudowę prywatnej infrastrukturę ładowania samochodów.
W tym celu firma podpisała umowę z berlińskim start-up`em ZOLAR GmbH. Obie firmy chcą współpracować w łączeniu elektromobilności i fotowoltaiki w celu opracowania skonsolidowanych domowych systemów e-mobilności– zasilanie energią słoneczną domowych ładowarek samochodowych, produkcja wypożyczalni systemów fotowoltaicznych, oferowanie aplikacji informatycznych obsługujących zintegrowane systemy fotowoltaiczno-elektromobilne itd.
Jednym z elementów umowy jest kwestia edukacji społeczeństw w zakresie prawidłowego użytkowania samochodu elektrycznego. Wg przeprowadzonych w Niemczech badań, aż 43% ankietowanych nie miało wiedzy, czy i jak można ładować samochody elektryczne we własnym domu! Co interesujące – aż 75% ładowań w 2021 roku odbywało się właśnie w domach prywatnych. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, ZOLAR oferuje właścicielom nieruchomości cyfrowy dostęp do indywidualnych rozwiązań fotowoltaicznych, umożliwiających produkcję i wykorzystanie energii w domu i do samochodu elektrycznego.
Nasza redakcja będzie z uwagą obserwować wyścig koncernów samochodowych w rozwoju elektromobilności. Zapraszamy do lektury naszych informacji z tej sfery.
#OZE #elektromobilność #magazynowanie_energii #akumulatory #fotowoltaika
Źródło: media.daimler.com; www.zolar.de .
Foto: pixabay
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.