Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) zwiększa budżet programu „Mój Elektryk”. Dodatkowe środki pozwolą na dofinansowanie zakupu kolejnych samochodów elektrycznych, co ma wspierać rozwój elektromobilności w Polsce.
Do tej pory z programu „Mój Elektryk” skorzystało około 23 tysiące wnioskodawców. Budżet programu wzrósł z 900 do 960 mln zł. Środki te umożliwią dofinansowanie kolejnych 2 tys. samochodów elektrycznych, co jest ważnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji CO2 i promowania zrównoważonego transportu.
W ramach programu „Mój Elektryk” przedsiębiorcy i osoby fizyczne mogą ubiegać się o dotacje na zakup samochodów elektrycznych. Dofinansowanie dla osób fizycznych wynosi do 18,75 tys. zł, z wyższymi kwotami dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Przedsiębiorcy mogą liczyć na dofinansowanie uzależnione od rocznego przebiegu pojazdu, z maksymalnymi kwotami do 70 tys. zł dla samochodów dostawczych i ciężarowych.
Bank Ochrony Środowiska zarządza środkami programu, który jest częścią szerszej strategii NFOŚiGW na rzecz ograniczenia emisji spalin i wspierania zrównoważonego rozwoju. Wzrost liczby pojazdów elektrycznych na polskich drogach to odpowiedź na rosnące wyzwania klimatyczne oraz sposób na poprawę jakości powietrza w miastach.
Dotacje z programu „Mój Elektryk” mają na celu uczynienie zakupu samochodów elektrycznych bardziej przystępnym finansowo. Wzrost budżetu programu oraz dodatkowe środki na dofinansowanie leasingu pojazdów mają na celu przyspieszenie transformacji rynku motoryzacyjnego w Polsce.
Zainteresowanie programem jest duże, co wskazuje na rosnącą świadomość ekologiczną i chęć korzystania z nowoczesnych, przyjaznych środowisku technologii. Program „Mój Elektryk” jest jednym z kluczowych elementów polskiej polityki na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
#OZE #Elektromobilność #MójElektryk #Dofinansowanie #Elektryki #Elektryk
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.