Minister rozwoju i technologii Waldemar Buda podaje, że japoński koncern szuka miejsca pod swoją nową fabrykę pomp ciepła, ale już niedługo będzie ogłaszać dokładne plany inwestycji. Czy inwestycja ma realne szanse na powstanie na terenie naszego kraju?
Według ustaleń w grę na budowę potężnej fabryki pomp ciepła oprócz Polski wchodzi również Słowacja. Fujitsu w naszym kraju bierze pod uwagę kilka możliwych lokalizacji, w tym okolice Łodzi, województwo pomorskie oraz województwo śląskie.
Jeżeli Fujitsu wybierze Polskę, będzie to już kolejna inwestycja znanej, zagranicznej firmy w pompy ciepła w naszym kraju. Do tej pory nad Wisłą swoje fabryki postawiły:
Toshiba, Daikin, Viessmann czy Bosch.
Ostatnia z wymienionych firm ogłosiła w kwietniu bieżącego roku, że zainwestuje ponad 260 mln euro w fabrykę pomp ciepła w Dobromierzu, w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej WSSE Invest-Park. Jej budowa ma rozpocząć się w 2024 roku, a do 2027 roku Bosch zatrudni 500 osób.
Z kolei Viessmann ogłosił w 2022 roku, że wyłoży 200 mln euro w fabrykę pomp ciepła w Legnicy. Otwarcie jej niemiecka firma zaplanowała już w bieżącym roku. Po ukończeniu, nowy zakład Viessmann znacząco przyczyni się do dostarczania pomp ciepła na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Ma to znaczenie w kontekście dążenia do niezależności od paliw kopalnych, zwłaszcza rosyjskiego gazu.
Najwięcej do tej pory na fabrykę w Polsce produkującą pompy ciepła wydała firma Daikin Europe. Japoński koncern na ten cel przeznaczy aż 300 milionów euro. Fabryka Daikin Europe stanie w Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w lipcu 2024 roku.
Pompy ciepła są coraz bardziej popularne ze względu na swoją efektywność i korzyści ekologiczne. Coraz więcej firm decyduje się na inwestycje w fabryki pomp ciepła. Umożliwia im to odpowiedzenie na rosnący popyt na te urządzenia, zwiększenie kontroli nad produkcją, rozwijanie nowych technologii czy wykorzystanie perspektyw wzrostu na rynku.
#OZE #Pompyciepła #Fujitsu
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.