Pompy ciepła cieszą się obecnie ogromnym zainteresowaniem. Specjaliści branży nie osiadają jednak na laurach. Eksperci stale pracują nad modernizacjami, które ulepszą urządzenia, a nawet pozwolą dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Taką postawę przyjęli również zwycięzcy konkursu „Clean Heat for All Challenge”, którzy zaprezentowali rozwiązanie w postaci okiennych pomp ciepła.
Dnia 2 sierpnia 2022 roku w Nowym Yorku ogłoszono wyniki konkursu „Clean Heat for All Challenge”. Startupowi Gradient oraz firmie Midea America zwycięstwo zapewniła nietuzinkowa technologia okiennych pomp ciepła.
Inspiracją dla tej stosunkowo nowoczesnej technologii stały się bolączki mieszkańców Nowego Yorku. Lokatorzy zajmujący przede wszystkim budynki komunalne muszą na co dzień mierzyć się ze słabą izolacją oraz starymi instalacjami grzewczymi. Odpowiedzią na ich potrzeby może być okienna pompa ciepła.
Innowacyjne rozwiązanie posiada funkcję zarówno ogrzewania, jak i chłodzenia pomieszczenia. Urządzenia zdaniem zwycięzców są w stanie poprawić komfort cieplny w budynkach, tworząc je jednocześnie bardziej eko. Jedna okienna pompa ciepła dedykowana jest wyłącznie jednemu pomieszczeniu, a technologia charakteryzuje się stosunkowo niską ceną. Ponadto nie wymaga żadnych działań w zakresie dostosowania instalacji w obrębie budynku. Prawidłowe funkcjonowanie urządzeniu zapewnia wyłącznie dostęp do standardowego gniazdka.
Okienne pompy ciepła są stosunkowo niewielkich gabarytów, a dzięki przemyślanemu designowi może zostać wykorzystane jako półka lub przedłużony parapet. Taka forma pozwala na zajęcie możliwie najmniejszej cennej przestrzeni w pomieszczeniu.
Technologię charakteryzuje szereg zalet, jednak największą jest brak ograniczenia rynku odbiorców. Okienne pompy ciepła skierowane są zarówno do właścicieli i najemców mieszkań, a także posiadaczy domów oraz firm.
#pompaciepła #okno #USA #OZE #ogrzewanie #energia #innowacje #technologia
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.