Volkswagen Financial Services (VW FS) jako jeden z pierwszych podmiotów zawarł umowę z Bankiem Ochrony Środowiska. VW FS poinformował, że w okresie pierwszych, sześciu miesięcy BOŚ pozytywnie rozpatrzył 113 wniosków. Klienci w ramach programu „Mój elektryk” otrzymali dotacje na łączną wartość ponad 3 mln zł. Oznacza to, że średnia wartość jednej dotacji wyniosła ponad 26,5 tys. zł.
Zdecydowana większość, bo aż 94 proc. wniosków w programie „Mój elektryk”, została złożona przez firmy. Co drugi wniosek dotyczył samochodów w przedziale cenowym 220-280 tys. zł.
Najpopularniejszymi modelami aut były:
Wnioskujący najczęściej otrzymywali dopłatę do elektryka w wysokości 27 tys. zł (90 proc.).
Najwięcej dotacji przyznano w woj.
– mazowieckim (18)
– wielkopolskie (14)
– pomorskie (13)
Volkswagen Financial Services dołączył do ścieżki programu „Mój elektryk” 16 listopada 2021roku, dzięki umowie o współpracy podpisanej z Bankiem Ochrony Środowiska jest jedną z wiodących firm przyjmująca wnioski o dopłaty.
– Pierwsze pół roku obecności na rynku programu „Mój elektryk” pokazuje, że Polacy powoli, ale konsekwentnie przekonują się do aut zeroemisyjnych. Volkswagen Financial Services w ramach ścieżki leasingowej, wspiera swoich klientów na drodze do elektromobilności, czego efektem jest już ponad 100 pozytywnie rozpatrzonych wniosków o dotacje. Nasi klienci doceniają minimum formalności, jakie jest po ich stronie. Zgodnie z naszą zasadą „jednego okienka” to VW FS przyjmuje, weryfikuje i składa wniosek o dofinansowanie. Co ważne, przyznaną w programie „Mój elektryk” dotację w całości można zaliczyć jako wpłatę własną. Obniża to koszt miesięcznej raty leasingowej. W zależności od modelu auta i paramentów leasingu może być ona niższa nawet o kilkaset złotych – podkreśla Magdalena Kaca, dyrektor Departamentu Zarządzania Klientem i Produktem w Volkswagen Financial Services.
Co skłoniłoby do zakupu elektryka
Ciekawe informacje na temat aut elektrycznych przyniosło ostatnie badanie „Portfele Polaków pod lupą”. na zlecenie Volkswagen Financial Services. Jedno z pytań brzmiało:
Co skłoniłoby do zakupu e-pojazdu?
Zdecydowanie najwięcej badanych, bo aż 60 proc. odpowiedziało, że najbardziej przekonają ich mniejsze koszty eksploatacji oraz niższa cena.
Co piąty badany (19 proc.) odpowiedział, że skłoni go większa dostępność sieci ładowania.
Prawie 10 proc. wskazało na możliwość skorzystania z dofinansowania, ulg lub dopłat w tym zakresie.
– Osoby, które zastanawiają się nad samochodem o napędzie elektrycznym, może zainteresować oferta finansowania z niskimi ratami z możliwością zwrotu auta na koniec umowy. Obniżenie kosztów miesięcznej raty jest możliwe, ponieważ klient nie spłaca całej wartości pojazdu, a jedynie część jego ceny odpowiadającą spodziewanej utracie wartości samochodu w okresie umowy – dodała Magdalena Kaca z Volkswagen Financial Services.
Elektryczność to przyszłość
Grupa Volkswagen, do której należy Volkswagen Financial Services, planuje duże inwestycje w rozwój elektromobilności. Na ten cel w najbliższych 5 latach zamierza globalnie przeznaczyć 52 mld euro. Część z tych środków może trafić do Polski. Koncern szacuje, że za 3 lata samochody na prąd będą stanowić 10 proc. do 15 proc. sprzedaży wszystkich aut Grupy VW. Z kolei w 2030 roku udział elektryków może wzrosnąć do 25-30 proc.
Koncern stale rozbudowuje portfolio elektryków. Obecnie w Polsce dostępne są m.in. nowoczesne i bezemisyjne VW ID3, ID4 oraz ID5, Audi e-tron, Audi Q4 e-tron, ŠKODA Enyaq iV czy CUPRA Born.
W niedalekiej przyszłości oferta w naszym kraju ma zostać powiększona m.in. o Audi Q6 e-tron, Audi A6 e-tron i ŠKODA Enyaq Coupe. Nowoczesne modele aut idą w parze z nowoczesnym finansowaniem w formie leasingu lub kredytu.
Dla przykładu w ofercie Audi Perfect Lease, przy okresie leasingowania 36 miesięcy oraz dofinansowaniu i wpłacie własnej 10%, wysokość raty za Audi Q4 e-tron wynosi 1254 zł netto. W programie Lease&Care ŠKODA Enyaq iV 60 jest dostępna za 1618 zł netto miesięcznie. Przy modelu CUPRA Born w ofercie Leasing Moc Niskich Rat na 48 miesięcy, z dofinansowaniem i przebiegiem całkowitym 60 tys. km, należy liczyć się z ratą w wysokości 1781 zł netto miesięcznie.
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.