W dobie rosnących cen surowców energetycznych i idących za tym konsekwentnie większymi rachunkami za ogrzewanie, a także diametralnie przyśpieszonego tempa eliminowania wysokoemisyjnych technologii grzewczych opartych na paliwach konwencjonalnych wiele osób rozpoczęło modernizacje swoich systemów. Wsparcie Polakom maja zapewniać różne programy dofinansowujące takie przedsięwzięcia. Z inicjatywą pomocy przy wymianie ogrzewania wyszło również jedno z polskich przedsiębiorstw branży energetycznej Tauron, które oferuje program pt. „Ogrzej się z TAURONEM”. Uczestnicy programu mogą otrzymać dopłatę na zakup bardziej efektywnego źródła ciepła nawet do 4200 zł.
Program realizowany jest w ramach Zielonego Zwrotu Taurona i skierowany jest do osób będących właścicielami lub współwłaścicielami domów jednorodzinnych. Skorzystanie z „Ogrzej się z TAURONEM” nie wyklucza skorzystania również z innych programów wspierających modernizację źródła ciepła, jak np. program „Czyste Powietrze”. Dofinansowanie jest bezzwrotne i przyznawane jest na urządzenia, jak pompy ciepła, kotły kondensacyjne gazowe, czy elektryczne podgrzewacze przepływowe i akumulacyjne.
Prezes Tauron Sprzedaż, Rafał Soja jest zdania, że – „Rozpoczynający się okres letni to najlepszy czas na modernizację, bądź wymianę domowego ogrzewania na bardziej efektywne i ekologiczne, tak aby przygotować się do kolejnego sezonu grzewczego. Wspieramy decyzje konsumenckie w tym zakresie, miedzy innymi poprzez atrakcyjny program dofinansowania, w ramach którego klienci skorzystali już z dotacji w wysokości pół miliona złotych.”
Chęć zmiany starego ogrzewania jest argumentowana w najwyższej mierze kwestiami finansowymi. Montaż nowych systemów grzewczych przynosi korzyści ekonomiczne oraz ekologiczne. Dzięki ich wysokiej wydajności oraz wykorzystywania alternatywnych źródeł ciepła, w efektywny sposób zmniejszają koszty przeznaczone na ogrzanie nieruchomości.
#OZE #dofinansowanie #ciepło #energia #tauron #pompaciepla
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.