Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) opracowuje Strategię Rozwoju Nowej Mobilności w Polsce, które zakłada między innymi 10 milionów użytkowników nowej mobilności w 2030 roku.
Pełna strategia ma być ogłoszona w połowie 2022 roku.
Zgodnie z nowo opracowaną przez PSPA definicją:
Nowa Mobilność są to usługi transportu umożliwiające przemieszczanie się przy użyciu współdzielonych pojazdów w zorganizowanym systemie informatycznym, stanowiące uzupełnienie tradycyjnego transportu zbiorowego oraz realizujące ideę zrównoważonej mobilności
Istotą powyższej definicji jest „współdzielenie”, którą najdobitniej wyjaśnił Wiceprzewodniczący Komisji ds. Nowej Mobilności Maciej Panek, Prezes firmy PANEK:
„samochody współdzielone zmieniają mentalność posiadania na używanie. To trend, który zaczął się kilka lat temu i ciągle się rozwija. W dużych miastach ludzie zauważyli, że posiadanie samochodu jest zbyt kosztowne i problemowe. Jesteśmy coraz bardziej wygodni, a samochody współdzielone czekają przy naszych ulicach. Takimi autami możemy przejechać się sami na krótsze lub dłuższe dystanse. Samochody współdzielone zmieniają też ekologię. Z 14 letnich diesli używanych przez 1 osobę, i to przez 5% czasu w trakcie 24 godzin, zaczynamy używać aut ekologicznych, często hybrydowych lub elektrycznych, kilka razy na dobę przez wiele osób.”
Wstępne założenia Strategii Rozwoju Nowej Mobilności w Polsce do realizacji w 2030 roku:
Strategię opracowuje Komitet ds. Nowej Mobilności PSPA, w skład której wchodzi 18 firm i organizacji z obszaru usług, w tym: Arval Service Lease Polska, PANEK CarSharing, Uber Poland, 4Mobility, Vooom, Stowarzyszenie Mobilne Miasto, Mercedes-Benz Polska, KIA, Veolia, Hyundai Motor Poland, ARC Europe Polska, E.ON Polska, IDIADA, Air Products, AVE Mobility, Strategy Engineers, stacjeładowania.com i OVERCOME.
#OZE #elektromobilność #samochody_elektryczne
Źródło: PSPA
Foto: Pixabay
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.