Rosnąca popularność samochodów elektrycznych sprawia, że coraz więcej producentów wprowadza do oferty tańsze modele. W 2025 roku wybór dostępnych aut na prąd staje się coraz szerszy, a dodatkowe dopłaty sprawiają, że ich zakup jest bardziej opłacalny niż kiedykolwiek wcześniej. Sprawdziliśmy, które samochody elektryczne są obecnie najtańsze na polskim rynku.
Mimo że elektromobilność w Polsce rozwija się dynamicznie, liczba elektrycznych samochodów na drogach nadal jest niewielka. Według danych z początku 2025 roku, po polskich ulicach jeździło ponad 74 tysiące samochodów elektrycznych, co stanowi mniej niż 0,35% wszystkich pojazdów.
Do tej pory główną barierą były wysokie ceny aut elektrycznych. Producenci skupiali się głównie na modelach premium, gdzie mogli ustawić wyższe marże. Sytuacja zaczęła się zmieniać pod wpływem regulacji dotyczących emisji CO₂ w Unii Europejskiej oraz rosnącej konkurencji ze strony chińskich marek. W efekcie pojawiły się bardziej przystępne cenowo modele, które mogą konkurować z samochodami spalinowymi.
W zestawieniu uwzględnionych jest pięć najtańszych modeli elektrycznych oferowanych na polskim rynku. Przy każdym z nich znajdziecie podstawowe dane techniczne, które pozwolą na łatwe porównanie.
Dacia Spring to najtańszy samochód elektryczny na polskim rynku. To typowy miejski pojazd, który doskonale sprawdzi się na krótkich trasach.
Chiński Leapmotor T03 wyróżnia się mocniejszym silnikiem i większą baterią niż Dacia Spring. To ciekawa opcja dla osób poszukujących większej dynamiki jazdy.
Nowość na polskim rynku – Hyundai Inster – to jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie modeli w tym segmencie. Oferuje szybkie ładowanie DC do 350 kW, co pozwala na błyskawiczne uzupełnienie energii.
Citroën ë-C3 to kompaktowy elektryk o atrakcyjnym wyglądzie i praktycznych rozwiązaniach. Ma większy bagażnik i wygodne wnętrze.
Nowa generacja Fiata Pandy w wersji elektrycznej oferuje funkcjonalność i rozsądny zasięg. To propozycja dla osób szukających przestronnego wnętrza.
Chociaż najtańsze elektryki nadal kosztują powyżej 75 tys. zł, to dzięki rządowemu programowi NaszEauto ich cena może spaść nawet o 40 tys. zł.
Dofinansowanie w ramach NaszEauto wynosi:
Dzięki temu Dacia Spring po dopłatach może kosztować nawet 36 900 zł, co czyni ją jednym z najbardziej przystępnych cenowo samochodów elektrycznych w Europie.
Źródło: Marek Wicher, Globenergia
#Elektromobilność #SamochodyElektryczne #OZE #DopłatyNaElektryki
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.