Farmy fotowoltaiczne na stałe wpisały się w krajobraz Polski. Już wkrótce prąd popłynie z największej farmy fotowoltaicznej Grupy Tauron. Pierwszy etap inwestycji w Mysłowicach-Dziećkowicach dobiega końca.
Grupa Tauron na terenie zrekultywowanego składowiska odpadów paleniskowych w Mysłowicach-Dziećkowicach realizuje swój największy dotąd projekt elektrowni słonecznej. Instalację fotowoltaiczną ma charakteryzować imponująca moc 100 MWp. Jak dotąd w pierwszym etapie realizacji inwestycji zamontowano przeszło 82,5 tys. modułów PV, o jednostkowej mocy 450 Wp oraz 140 inwerterów, o jednostkowej mocy 250 kW. Farma zostanie przyłączona podziemną linią do 110 kV rozdzielni elektroenergetycznej należącej do Tauron Dystrybucja, przy Elektrowni Jaworzno.
Jak informuje prezes Grupy Tauron, Paweł Szczeszek – „Tej wielkości farma w ciągu roku wyprodukuje 39 tys. MWh zielonej energii, co odpowiada zapotrzebowaniu na energię elektryczną 50 tys. gospodarstw domowych. Rozpoczęliśmy prace przy drugim etapie inwestycji, czyli budowy dodatkowych około 60 MW zainstalowanych w panelach fotowoltaicznych”.
Docelowo elektrownia o mocy 100 MWp, ma generować rocznie przeszło 105 GWh energii elektrycznej, co przełoży się na redukcję emisji dwutlenku węgla na poziomie około 80 tys. ton.
Jednocześnie z końcem pierwszego etapu inwestycji, rozpoczęto jej drugi etap. W ramach tej części wystartowały działania przede wszystkim formalne, czyli w zakresie uzyskiwania warunków zabudowy oraz przyłączenia do sieci elektroenergetycznej.
Prezes Grupy Tauron dodaje, że – „Konsekwentnie realizujemy założenia Zielonego Zwrotu, w tej chwili budujemy cztery farmy wiatrowe i dwie fotowoltaiczne o mocy niemal 300 MW”.
Zielony Zwrot to strategia Grupy Turon, której celem jest zwiększenie mocy zainstalowanych w instalacjach fotowoltaicznych do 700 MW w perspektywie do 2025 roku oraz do 1,4 GW do roku 2030.
#OZE #fotowoltaika #energia #energetyka #klimat #środowisko
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.