Latem tego roku w miejscowości Wörth am Rhein niedaleko Karlsruhe w Niemczech oddany zostanie do eksploatacji demonstracyjny zakład ładowania ciężarówek elektrycznych.
Projekt parku realizowany jest przez niemieckiego producenta samochodów ze Stuttgartu Daimler Truck oraz operatora sieci dystrybucyjnej Netze BW. Ta druga firma odpowiada w całości za projekt i budowę parku, również w dalszej realizacji zadań projektu będzie zarządzać zakładem, utrzymaniem ruchu i serwisem. Nie oznacza to, że Daimler Truck pozostanie bezczynny – zakład zostanie wybudowany w bezpośrednim sąsiedztwie Centrum Informacyjnego oddziału Daimler Truck, zaś eksperci z tego centrum będą uczestniczyć w procesie konsultacji dla klientów zakładu.
Koncepcja projektu budowy zakładu opiera się na przeprowadzonych badaniach, z których wynikało, że firmy z branży samochodów użytkowych nie zawsze orientują się jakie metody i koncepcje ładowania stosowane przez różnych producentów są dla nich najodpowiedniejsze.
W wybudowanym zakładzie będą oni mieli możliwość wypróbowania i przetestowania w warunkach rzeczywistych z kilkunastoma propozycjami z zakresu ładowania ciężarówek elektrycznych. Poza tym będą mogli skonsultować wszelkie wątpliwości i pytania z ekspertami Centrum Informacyjnego oddziału Daimler Truck.
Zgodnie z komunikatem obu firm, w początkowej fazie pracy zakładu użytkowanych będzie pięć stacji ładowania z technologiami dostarczonymi przez różnych producentów . Co ciekawe – na dachu zakładu zainstalowana będzie farma fotowoltaiczna, zintegrowana z magazynami energii, zasilająca projekt parku ładowania.
#OZE #elektromobilność #samochody_elektryczne #fotowoltaika #ciężarówki_elektryczne
Źródło: Daimler Truck
Foto: pixabay
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.