Od kilku lat Scania i Dagab ściśle współpracują w celu stworzenia floty wolnej od paliw kopalnych. W 2021 roku Dagab został w Szwecji pionierem, włączając do swojego transportu elektryczny pojazd Scania. Partnerzy zbudowali pierwszy elektryczny pojazd do codziennego transportu żywności. Nowe auto rozpocznie pracę w Göteborgu.
Partnerzy Scania i Dagab zbudowali pierwszy, 64-tonowy elektryczny pojazd ciężarowy do transportu żywności. To inteligentne rozwiązanie Scania do zelektryfikowanego transportu chłodzonej i mrożonej żywności.
Nowy pojazd będzie zasilany zieloną energią elektryczną. Dzięki planowaniu i szybkiemu ładowaniu, będzie eksploatowany bardziej intensywnie niż inne pojazdy. Oznacza to, że pojazd będzie pracował przez co najmniej dwie zmiany dziennie. Zwiększy to jakość i efektywność dostaw i oznacza znaczne zmniejszenie wpływu na środowisko na trasie 300-450 km dziennie. W przypadku trzeciej zmiany wpływ na klimat może być jeszcze mniejszy. Elektryczna 64 tonowa Scania rozpocznie pracę w Göteborgu.
Jednocześnie dzięki większej wydajności pracy elektrycznej ciężarówki, firmy korzystające z tych pojazdów uzyskają wymierne korzyści finansowe.
– Elektryfikacja transportu to złożony proces. Technologia i pojazdy elektryczne są dostępne, ale konieczne będzie podjęcie szerszych i bardziej intensywnych działań, aby opracować rozwiązania dla inteligentnych miast w obszarze infrastruktury ładowania. W Scania dążymy do umożliwienia większej liczbie firm podążania drogą, którą wybrała firma Dagab – komentuje Fredrik Allard, dyrektor ds. e-mobilności w Scania.
Ciężki transport elektryczny i transport schłodzonej żywności to wyzwanie dla technologów. Wymaga kompatybilnych interfejsów między gniazdami zasilania do kontroli temperatury i inteligentnej integracji. Celem jest zminimalizowanie zużycie energii pojazdu i naczepy. Aby sprostać tym wyzwaniom, pojazd ma mocniejsze komponenty niż pojazdy elektryczne, które Scania oferuje obecnie w produkcji seryjnej.
– Zapewnienie transportu żywności wolnego od paliw kopalnych jest konieczne, aby zmniejszyć wpływ naszych pojazdów na środowisko. Wykorzystując pojazd elektryczny tej wielkości, widocznie zmniejszamy nasze emisje. To kolejny krok w kierunku transportu całkowicie wolnego od paliw kopalnych oraz bezemisyjnych operacji transportowych najpóźniej do 2030 roku – mówi Helena Blom, manager ds. transportu w Dagab.
Pojazd elektryczny Scania zostanie włączony do prac transportowych firmy po 2022 roku.
– Mamy nadzieję, że pokażemy go na targach pojazdów ciężarowych w Elmia pod koniec sierpnia br. – mówi Krister Kjellström, manager ds. floty w Dagab.
………………………
Inicjatywa realizowana jest w ramach programu Vehicle Strategic Research and Innovationv (FFI), który dotyczy rozwoju transportu drogowego i szwedzkiego przemysłu motoryzacyjnego. Więcej informacji o tym programie i prac, aby Szwecja była światowym liderem w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego w kolejnym, naszym artykule.
……………………….
SCANIA W POLSCE
Scania Polska S.A. jest generalnym dystrybutorem i przedstawicielem Scania CV AB, światowego lidera w obszarze kompleksowych rozwiązań transportowych. W Polsce sieć Scania tworzą: 11 dilerów i 40 autoryzowanych serwisów oraz własne centrum szkoleniowe. Scania Polska S.A oferuje szeroki wachlarz usług dodatkowych, m.in. zarządzanie flotą, szkolenia kierowców w Szkole Jazdy Scania, kontrakty obsługowo-naprawcze, 24h serwis drogowy Scania Assistance, wynajem krótkoterminowy i długoterminowy oraz usługi leasingowe Scania Finance Polska Sp. z o.o. Pozycja Scania na polskim rynku i rozwinięta sieć serwisów stanowią gwarancję dostępu do rozwiązań transportowych na najwyższym poziomie i profesjonalnej opieki blisko 850 pracowników serwisów. W ofercie Scania w Polsce dostępne są również pojazdy ciężarowe zasilane LNG, co przyczynia się do rozwoju zrównoważonych systemów transportowych.
SCANIA NA ŚWIECIE
Scania jest wiodącym światowym dostawcą rozwiązań transportowych. Przedstawiciele Scania, wspólnie ze swoimi partnerami biznesowymi i klientami, wyznaczają kierunek zmian w obszarze bardziej zrównoważonego systemu transportowego. W 2021 r. w Scania dostarczono klientom 88 930 pojazdów ciężarowych, 4 436 autobusów oraz 11 786 silników przemysłowych i morskich. Wartość sprzedaży wyniosła wówczas niemal 146 mld koron szwedzkich, z czego 20 proc. tworzyły usługi. Scania powstała w 1891 r., a obecnie działa w blisko 100 krajach i zatrudnia 54 tys. pracowników. Działania badawcze i rozwojowe firmy skoncentrowane są w Szwecji oraz w oddziałach w Brazylii i w Indiach. Produkcja obywa się w Europie, Ameryce Łacińskiej i w Azji, z regionalnymi centrami produkcji w Afryce, Azji i Eurazji. Scania jest częścią koncernu TRATON AG.
Ponadto zapraszamy do zapoznania się z artykułem o tematyce bezpieczeństwa drogowego i jego aktualnego lidera: https://top-oze.pl/szwecja-swiatowym-liderem-w-dziedzinie-bezpieczenstwa-drogowego/
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.