Program „Mój Prąd” był jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocji i wsparcia mikroinstalacji fotowoltaicznych w Polsce w ciągu ostatnich 3 latach. Przypomnijmy, iż program ruszył w 2019 roku i w pierwszych dwóch edycjach można było otrzymać 5 tysięcy zł dofinansowania do instalacji. W edycji „3.0” kwota zmniejszyła się do 3 tysięcy.
Program „Mój Prąd” wpłynął w istotny sposób na ilość instalacji fotowoltaicznych w Polsce – dzięki niemu mamy w Polsce obecnie ponad 750 tysięcy instalacji. W pierwszych trzech edycjach wydatkowano na „Mój Prąd” ponad 1,8 miliarda złotych na dotacje.
Cała branża oczekuje obecnie na warunki edycji „4.0” programu, które wg zapewnień Ministerstwa Klimatu i Środowiska powinny być określone jeszcze w pierwszym kwartale 2022 roku, gdy to ma ruszyć czwarta edycja
Edycja „4.0.” będzie zmodyfikowana pod kątem październikowej nowelizacji ustawy o Odnawialnych Źródłach Energii, przede wszystkim z uwagi na zmiany rozliczania prosumentów, odejścia od systemu opustów i przejście na net-billing. Jak wcześniej zapowiadali przedstawiciele Ministerstwa Klimatu i Środowiska, nowy program dotacyjny „Mój Prąd 4.0.” będzie miał na celu promowanie nie tylko samych paneli fotowoltaicznych, ale również, a może przede wszystkim, takich elementów, jak zwiększanie efektywności energetycznej, instalacji ładowarek do samochodów elektrycznych oraz ukierunkowania na magazynowanie przez prosumenta energii elektrycznej.
Wg wypowiedzi Minister Klimatu i Środowiska Anny Mucha dla Polskiej Agencji Prasowej, budżet programu „Mój Prąd 4.0” wyniesie 1 miliard złotych. Wysokość dofinansowania będzie zależeć od skali inwestycji, czyli włączenia wyżej wymienionych elementów, takich jak efektywność energetyczna, zakup i montaż magazynów energii itd. Jeśli prosument zakupi wyłącznie panele fotowoltaiczne, dotacja będzie równa tej z programu „3.0” – 3 tysiące złotych, jeśli z dodatkowymi elementami – dotacja będzie stosunkowo wyższa.
#fotowoltaika #OZE #Mój_Prąd
Źródło: Polska Agencja Prasowa
Foto: Pixabay.
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.