Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) intensyfikuje swoje działania na rzecz ograniczenia emisji w sektorze transportowym. W odpowiedzi na rosnące potrzeby gospodarki oraz nowe regulacje unijne, Fundusz wprowadza szeroko zakrojone inwestycje w rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych oraz wspieranie zakupu nowych, bezemisyjnych środków transportu.
Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, Paweł Augustyn, wiceprezes NFOŚiGW, przedstawił szczegóły planowanych inicjatyw w rozmowie ze Studiem Pulsu Biznesu. Transformacja transportu jest obecnie jednym z kluczowych elementów polityki klimatycznej Polski, a działania Funduszu mają na celu przyspieszenie tego procesu poprzez konkretne inwestycje i programy wsparcia.
Jednym z głównych założeń programu jest budowa ponad 500 punktów ładowania pojazdów elektrycznych w całym kraju. Projekt zakłada lokalizowanie nowych stacji nie tylko w dużych miastach, ale również w mniej zurbanizowanych obszarach, gdzie dostęp do infrastruktury ładowania jest obecnie ograniczony. Rozwój sieci ma zapewnić użytkownikom aut elektrycznych wygodę i bezpieczeństwo podróżowania na dłuższych dystansach.
W ramach wsparcia infrastrukturalnego Fundusz planuje także działania związane z modernizacją istniejących punktów ładowania, aby były one dostosowane do najnowszych technologii i wymogów energetycznych.
Obok inwestycji w infrastrukturę, NFOŚiGW zamierza aktywnie wspierać zakup pojazdów elektrycznych. Program obejmie zarówno samochody osobowe, jak i ciężarowe, a także pojazdy użytkowe wykorzystywane przez przedsiębiorstwa oraz administrację publiczną. Celem jest zwiększenie liczby bezemisyjnych środków transportu na polskich drogach i promowanie ekologicznych rozwiązań w codziennym użytkowaniu.
Nowe działania Funduszu wpisują się w aktualne wytyczne i regulacje Unii Europejskiej, w tym rozporządzenie AFIR dotyczące infrastruktury paliw alternatywnych oraz dyrektywę RED III, nakładającą obowiązek zwiększenia udziału odnawialnych źródeł energii w sektorze transportu. NFOŚiGW stawia także na rozwój infrastruktury dla biometanu, który ma stać się jednym z ważnych elementów polskiego miksu energetycznego w transporcie.
Łączna wartość planowanych inwestycji może sięgnąć kilku miliardów złotych. Środki te mają wesprzeć trwałą transformację sektora transportowego, przyczyniając się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, jak również do wzrostu innowacyjności gospodarki i tworzenia nowych miejsc pracy w sektorze zielonej energii.
Źródło: Bankier.pl
#ZielonyTransport #Elektromobilność #OchronaŚrodowiska #TransformacjaEnergetyczna #Polska2030
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.