Jak poinformował Bank Ochrony Środowiska łączna pula środków przeznaczonych na dopłaty w ramach ścieżki leasingowej programu „Mój elektryk” wzrosła z 250 mln zł do 400 mln zł. Dla kogo dofinansowanie?
Od początku realizacji programu łącznie wpłynęło 7 900 wniosków o dopłaty na łączną kwotę 262 mln zł.
Jak wskazał Bank Ochrony Środowiska, program „Mój elektryk” zakłada dwie ścieżki tj. dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Dotacje dla osób fizycznych obsługiwane są przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a ścieżka leasingowa prowadzona jest od listopada 2021 roku przez BOŚ.
Przy uruchamianiu programu Bank Ochrony Środowiska początkowo miał do dyspozycji 20 mln zł, natomiast w marcu 2022 roku NFOŚiGW zdecydował o zwiększeniu tej puli do 100 mln zł.
„Utrzymująca się duża popularność programu skłoniła Fundusz do sukcesywnego zwiększania jego budżetu – do 200 mln zł w sierpniu 2022 roku oraz do 250 mln zł w styczniu br. W związku z ostatnią decyzją, łączna pula środków przeznaczonych na dopłaty wzrosła do 400 mln zł” – poinformował BOŚ.
Spośród 7 900 wniosków, NFOŚiGW zaakceptował dotychczas ponad 7 300 wniosków na łączną kwotę ponad 244 mln zł.
Z kolei jak wskazał cytowany w informacji prasowej banku wiceprezes NFOŚiGW Paweł Mirowski, od początku 2023 roku. do BOŚ trafiło 1 130 wniosków o dopłaty na łączną kwotę 36,5 mln zł. Fundusz zatwierdził dofinansowanie dla 1 105 wniosków na sumę prawie 35 mln zł.
Przypomnijmy kto może skorzystać z dofinansowania do leasingu:
Wysokość dopłaty do leasingu jest uzależniona od kategorii leasingobiorców i typu pojazdu.
#OZE #Elektromobilność #Mójelektryk #Leasing #Dofinansowanie
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.