Samochody elektryczne stają się coraz powszechniejsze w Polsce? Okazuje się, że ich zakup rozważają już nie tylko najbogatsi. Z informacji Polskiej Agencji Prasowej przekazanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wynika, że co piąty składający wniosek o dofinansowanie w programie Mój Elektryk, jest posiadaczem Karty Dużej Rodziny.
W sumie do tej pory w Generatorze Wniosków o Dofinansowanie znalazło się 413 wniosków na łączną kwotę 8 mln 420 tys. zł. Aż 82 z nich złożonych zostało przez posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Ich wartość wynosi ponad 2,2 mln zł. Osoby fizyczne mogą otrzymać nawet 18 tys. 750 zł dotacji. Na wyższe wsparcie mogą liczyć posiadacze Karty Dużej Rodziny, dla których zarezerwowane są dotacje na poziomie nawet 27 tys. zł.
Wnioski do 27. sierpnia mogą składać też banki, które w ramach Mojego Elektryka, będą mogły udzielać dotacji do leasingu. NFOŚiGW podaje, że trwa oczekiwanie na zgłoszenia banków, które będą w stanie uruchomić system dystrybucji dopłat do 90 dni od momentu podpisania umowy z Funduszem.
– Banki będą zobowiązane do podjęcia współpracy z każdą firmą leasingową, która zgłosi takie zainteresowanie na każdym etapie wdrażania programu Mój Elektryk – powiedziała dla PAP Agnieszka Szmit z NFOŚiGW. Dodała, że takie rozwiązanie da możliwość ubiegania się o dofinansowanie do leasingu samochodów zeroemisyjnych w kategoriach: M1, N1 lub L1e-L7e.
Budżet programu na 2021 rok to 500 mln zł., 100 mln tej kwoty przeznaczone jest na wsparcie dla osób fizycznych. Wnioski będzie można składać do 2025 roku, lub do momentu wyczerpania środków.
Karta Dużej Rodziny to system zniżek i dodatkowych uprawnień dla rodzin 3+ zarówno w instytucjach publicznych, jak i w firmach prywatnych. Jej celem jest ułatwienie funkcjonowania pod względem materialnym dla rodzin wielodzietnych. Dane opublikowane przez PAP dowodzą, że na rynek samochodów elektrycznych zaczynają spoglądać nie tylko najzamożniejsi, ale i ci którzy muszą zadbać o zabezpieczenie materialne swoich dużych rodzin.
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.