Przypomnijmy – 12 stycznia Polska Spółka Gazownictwa, poinformowała, że wstrzymuje zawieranie nowych umów na przyłącza gazowe w całej Polsce w związku z wyczerpaniem się środków, jakie spółka miała przeznaczone na ten cel na lata 2022-2023. Decyzja była zaskoczeniem dla Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, jak również Pełnomocnika Rządu ds. Programu „Czyste Powietrze”, w beneficjentów którego to właśnie programu najbardziej uderzyła decyzja Polskiej Spółki Gazownictwa.
Ogłoszenie decyzji spotkało się z dużym zaskoczeniem, ale również i zaniepokojeniem – decyzja PSG uniemożliwiała de facto dalszą realizację przez beneficjentów programu „Czyste Powietrze” zobowiązań w zakresie terminów przyłączenia do sieci. Beneficjenci mogli stracić dotacje!
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wyszedł naprzeciw obawom beneficjentów programu i zmienił regulamin Programu „Czyste Powietrze”. Zgodnie z komunikatem z 28 stycznia br., w przypadku, jeśli opóźnienie realizacji przedsięwzięcia wynika z przesunięcia terminu przyłączenia gazu przez operatora, będzie istniałą możliwość wydłużenia okresu realizacji umowy.
Jak podkreśla NFOŚiGW: „Niewątpliwie są to okoliczności, niezależne od beneficjenta, dlatego nie może być on obarczony, z tego powodu, jakimikolwiek konsekwencjami wynikającymi z Programu. Dodatkowo, w chwili wnioskowania o wydłużenie terminu realizacji przedsięwzięcia niejednokrotnie wnioskujący nie ma możliwości wskazania ostatecznego terminu wykonania przyłącza, na które oczekuje, dlatego w tym przypadku nie obowiązuje zasada, że wydłużenie może nastąpić maksymalnie o 6 miesięcy, licząc od upływu maksymalnego terminu realizacji przedsięwzięcia.”
Zmiana regulaminu daje beneficjentom programu „Czyste Powietrze” realizacji umowy zgodnie z warunkami określonymi we wniosku.
#Czyste_Powietrze #kopciuchy
Źródło: czystepowietrze.gov.pl
Foto: Wikipedia (Autorstwa Panek – Praca własna, CC BY-SA 4.0,)
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.