Budżet środków szóstej edycja programu „Mój Prąd” został wyczerpany w niespełna dwa tygodnie. NFOŚiGW poszukuje nowych środków na kontynuację obecnego naboru.
W piątek 13 września Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej poinformował o wyczerpaniu budżetu programu „Mój Prąd 6.0”. Od rozpoczęcia naboru dnia 2 września w niespełna dwa tygodnie przyjęto wnioski na dofinansowania o łącznej wartości około 445 mln zł, co już wykracza o założony budżet w wysokości 400 mln zł.
Według statystyk NFOŚiGW na dzień ogłoszenia wyczerpania środków, największą popularnością niezmiennie cieszą się instalacje fotowoltaiczne, na które przyjęto ponad 36 tysięcy wniosków na kwotę łączną około 225,5 mln zł. Wśród beneficjentów programu dużą popularnością cieszą się także systemy magazynowania energii, na które do dnia ogłoszenia informacji o wyczerpaniu środków przyjęto niemal 14 tysięcy wniosków, na łączną kwotę dofinansowania prawie 199 mln zł. Zdecydowanie mniej popularne wśród wnioskujących były systemy magazynowania ciepła, na które złożono wówczas nieco ponad 4,5 tysiąca wniosków, na łączną kwotę około 20,5 mln zł.
„Szósty nabór wniosków w programie Mój Prąd, z budżetem do 400 mln zł, wystartował 2 września 2024 r. o godz. 9.00. Do 13 września (godz. 11:30) przyjęto 36 901 wniosków na łączną kwotę dofinansowania ok. 445 mln zł, w tym prawie 14 tys. wniosków na ok. 200 mln zł dotyczy dofinansowania magazynów energii elektrycznej.” – poinformował NFOŚiGW.
Pomimo braku środków Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie zamyka obecnego naboru, tym samym poszukując kolejnych środków.
Jak czytamy w komunikacie NFOŚiGW – „Zważywszy na możliwości pozyskania dodatkowej puli środków w ramach FEnIKS 2021 – 2027 na kontynuację programu Mój Prąd, NFOŚiGW podjął decyzję o tym, by kontynuować nabór wniosków. O dalszych krokach będziemy informować w kolejnych komunikatach.”.
Z niecierpliwością czekamy na dalsze informacje od NFOŚiGW.
#dofinansowanie #MójPrąd #energia ##energetyka #ciepło #finanse #OZE #PV
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.