Szczecińska firma mPower wprowadza na rynek innowacyjny napęd hybrydowy, łączący tradycyjny silnik diesla z zaawansowanym systemem elektrycznym. To rozwiązanie, stworzone z myślą o maszynach wodnych, znacząco poprawia efektywność, obniża koszty operacyjne oraz minimalizuje negatywny wpływ na środowisko. Napęd hybrydowy został już zamówiony przez klienta z Malezji, co podkreśla jego potencjał na rynkach międzynarodowych.
Napęd mPower to odpowiedź na rosnące potrzeby sektora morskiego, zwłaszcza w regionach Azji, gdzie maszyny wodne odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu torów wodnych i czystości portów. Tradycyjne silniki diesla, mimo swojej mocy, borykają się z wyzwaniami związanymi z emisją spalin oraz wysokimi kosztami paliwa. Nowy napęd hybrydowy pozwala na pracę w trybie czysto elektrycznym, co jest idealnym rozwiązaniem dla portów turystycznych, gdzie ekologia staje się priorytetem.
Jednym z głównych atutów nowego napędu jest jego zdolność do znacznego obniżenia emisji spalin i optymalizacji zużycia paliwa. Dzięki temu, że oba napędy się uzupełniają, możliwe jest zmniejszenie kosztów operacyjnych, a opcja hybrydy plug-in daje dodatkowe oszczędności, umożliwiając pracę maszyny w trybie elektrycznym podczas manewrowania, załadunku czy rozładunku. Tego typu rozwiązania mogą także znaleźć zastosowanie w małych koparkach i jachtach, gdzie efektywność i ekologia są równie ważne.
Nowy napęd hybrydowy został zamówiony przez malezyjskiego producenta kombajnów wodnych, co otwiera drzwi dla mPower na rynki Azji. Firma wierzy, że dzięki temu rozwiązaniu będzie mogła przyciągnąć kolejnych klientów zainteresowanych nowoczesnymi, ekologicznymi technologiami napędowymi, które są przyszłością w sektorze maszyn wodnych.
Polecamy także artykuł: Porównanie kosztów użytkowania samochodów elektrycznych i spalinowych w 2024 roku. Czy elektryki się opłacają?
Źródło: mPower, Business Insider
#OZE #Elektryk #Diesel #Innowacja #Polska
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.