Energia słoneczna cieszy się dużym zainteresowaniem, które zawdzięcza przede wszystkim cechom, takim jak przyjazność środowisku oraz ekonomiczność. Rozwiązanie to jednak wciąż wiąże się z niemałym początkowym kosztem inwestycji. Odpowiedź na ten problem prezentuje amerykański start-up.
Pochodzący ze Stanów Zjednoczony start-up Erthos opracował nowatorski sposób montażu instalacji fotowoltaicznej. Prezentowany system nosi nazwę Erth Mount Solar PV, a jego nietypowość wynika z montowania modułów fotowoltaicznych bezpośrednio na ziemi. Dzięki ominięciu stosowania dedykowanych konstrukcji montażowych pod panele, zdaniem ekspertów firmy koszt inwestycji zmniejszy się o nawet 20 proc.
Pod względem wydajności rozwiązanie może powodować wiele wątpliwości, gdyż moduły fotowoltaiczne montowane na płasko generują mniejsze uzyski niż panele montowane pod kątem. Przedsiębiorstwo przyznają, iż produkcja energii jest mniejsza, jednak przedstawiają szereg korzyści płynących z takiego rozwiązania. Jedna z nich jest oszczędność powierzchni pod farmy fotowoltaiczne. Przy zastosowaniu technologii prezentowanej przez amerykański start-up inwestycja wymaga o około połowę mniejszej powierzchni, co pozwala uzyskać znacznie większą moc całej instalacji. Zaletą jest również krótszy czas montażu oraz krótsze trasy kablowe, co pozwala przyśpieszyć rozpoczęcie pracy systemu słonecznego i zaoszczędzić część kapitału.
Amerykańskie przedsiębiorstwo wciąż rośnie w siłę poszerzając swoją działalność o inne kraje. Obecnie start-up działa już na większości kontynentów, wzbogacając swoje doświadczenie. Firma może pochwalić się kilkoma imponującymi projektami, jak m.in. instalacja na terenie Tulare o mocy 656 kW. Wkrótce przedsiębiorstwo rozpocznie swoją największą dotychczas inwestycje o mocy 100 MW. Przy wsparciu firmy Industrial Sun projekt powstanie w Teksasie.
#OZE #fotowoltaika #środowisko #innowacje #USA #energia #energetyka
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.