BYD – chiński producent aut elektrycznych osiągnął niedawno znaczący kamień milowy, wyprodukowawszy 6 milionów samochodów o napędzie czysto elektrycznym, elektrycznym z rangą extenderem oraz hybrydowym typu plug-in od momentu rozpoczęcia produkcji w 2008 roku. To imponujące osiągnięcie jest efektem strategicznej decyzji podjętej w kwietniu 2022 roku, kiedy to firma zdecydowała się zaprzestać wytwarzania samochodów spalinowych.
Szybki rozwój produkcji pojazdów New Energy Vehicles (NEV) jest wyraźnie widoczny, zaczynając od pierwszego miliona, który zajmował 13 lat, a dochodząc do szóstego miliona, który został osiągnięty w zaledwie trzy miesiące. Flagowym modelem, który stanowił sześciomilionowy egzemplarz, jest Fang Cheng Bao Leopard 5, hybrydowy SUV typu plug-in produkowany w fabryce w Zhengzhou. Ciekawym aspektem jest fakt, że ta fabryka jest również miejscem produkcji dla Apple, obsługując jednocześnie największą na świecie fabrykę iPhone’ów.
Pomimo znaczącego sukcesu BYD na rynku NEV, warto zauważyć, że firma nie jest jeszcze liderem światowym w tej dziedzinie. Toyota i Tesla utrzymują swoje dominujące pozycje, przy czym Toyota osiągnęła 15 milionów hybryd w 2020 roku, a Tesla w 2023 roku przekroczyła poziom 5 milionów aut w pełni elektrycznych, prognozując osiągnięcie 6 milionów na początku 2024 roku.
Sukces BYD podkreśla ogromne zainteresowanie rynku pojazdów elektrycznych, jednak konkurencja w tej dziedzinie pozostaje intensywna. Przemysł motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, napędzane wzrostem świadomości ekologicznej i zmianami regulacyjnymi. W miarę jak producenci samochodów elektrycznych dążą do zdobycia większych udziałów w rynku, globalne trendy w kierunku zrównoważonego transportu mogą zyskać na sile, kształtując przyszłość motoryzacji.
Źródło: moto.rp
#OZE #Elektromobilność #Elektryki #Tesla #Toyota #BYD #Chiny
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.