W 2024 roku średnioroczny wzrost wartości rynku reklamy online w Polsce wynosi ok. 20% r/r. Firmy chętnie sięgają po media społecznościowe w celu pozyskania leadów i nowych klientów.
Wiele firm zapomina o tym lub nie przywiązuje dostatecznej uwagi, że dla każdej firmy kluczowa jest wysoka jakość obsługi klientów.
Dlaczego?
Koszt pozyskania leada mieści się w przedziale od ok 50 zł do 500 zł, w zależności od: branży, rodzaju produktu / usługi i grupy docelowej.
Firmy z branży OZE kupują lub same pozyskują dobrej jakości leady w średniej cenie netto od 200 zł do 250 zł. Cena zależy głównie od: rodzaju usługi, ilości oferowanych usług, przewag konkurencyjnych, wielkości rynku i marki firmy.
Konwersja na dobrej jakości leadach wynosi średnio od 10% do 20%. Wszystko zależy od: ww czynników, atrakcyjności oferty, a głównie od umiejętności Handlowców. Oczywiście super Ekspert w swojej branży może mieć wynik 30% a niekiedy nawet 50% i więcej.
Za dobry wynik w branży OZE i w innych branżach przyjmuje się 10%.
Co to oznacza dla firmy? Jeśli przyjmiemy koszt pozyskania dobrego leada za 200 zł i efektywność pozyskania klientów 10%, to oznacza, że bezpośredni koszt pozyskania nowego klienta wynosi 2 000 zł.
Warto pamiętać o pozostałych kosztach bezpośrednich (np. koszt handlowca, dojazd do klienta, itp.) i o kosztach pośrednich (koszty funkcjonowania całej firmy).
A co firma uzyska jak dobrze obsłuży klienta?
Korzyści jest wiele, w tym min. pozytywne opinie, referencje, zakup dodatkowych usług, polecenia.
Skupmy uwagę tylko na poleceniach.
Zadowolony klient średnio poleca 2-3 potencjalnych klientów.
Co to oznacza dla firmy?
Firma z 2 do 3 leadów poleconych wstępnie zainteresowanych klientów podpisuje Umowy z 33% do 50% efektywnością!
Oznacza to, że każdy bardzo dobrze obsłużony klient może przynieść firmie w uproszczeniu za 0 zł kolejnego, nowego klienta bez wydawanie budżetów na Social Media i na zakup leadów!
Jak to jest w praktyce?
Wszystkim wydaje się, zwłaszcza właścicielom firm i niektórym zarządom firm, że wszyscy jego pracownicy pracują bardzo dobrze i ich klienci są bardzo zadowoleni z całej obsługi klientów.
W praktyce jest inaczej.
Statystycznie, w pełni zadowolonych klientów jest mniej niż z czegoś niezadowolonych klientów.
Nie ma firmy i nie ma pracownika pracującego idealnie, który zadowoli każdego klienta.
Nie chodzi też, aby zadowolić w pełni każdego klienta. Ważne jest, aby słuchać klientów i na bieżąco doskonalić jakość swoich produktów, usług i obsługę klientów. A wpływ na doświadczenia klientów ma każdy pracownik w firmie.
Skąd dowiedzieć się co klienci najbardziej cenią i co najbardziej warto poprawić?
Trzeba wykonywać, cykliczne, profesjonalne badania satysfakcji klientów najlepiej od samego początku istnienia firmy. Warto to robić z doświadczonym Partnerem, np. z naszą Spółką.
Wykonamy dla Was badania, naszą autorską Metodą WSK©. Czekać nie warto.
Poinformuj nas jakie masz cele i plany, a My pomożemy Wam je zrealizować!
#Koszt #kosztpozyskaniaklienta #Biznes #Marketing #Sprzedaż #Badania #Badaniasatysfakcji
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.