Pompy ciepła to urządzenia do ogrzewania, które zyskały niezwykle szerokie grono odbiorców przede wszystkim za sprawą miana ekologicznego rozwiązania. Niemcy postanowili docenić najbardziej ekologiczne spośród nich przyznając im specjalne oznaczenie Blue Angel.
Blue Angel to wyróżnienie dedykowane pompom ciepła pracujących w technologii, która jest nadzwyczaj ekologiczna. Kryteria oceny produktów przyjaznych środowisku opracowała niemiecka organizacja non-profit Deutsche Umwelthilfe (w skrócie DUH). Specjalna etykieta jest przyznawana w Niemczech już od niemal pół wieku, jednak wśród zakresu ocenianych produktów do czerwca bieżącego roku nie znalazły się pompy ciepła.
Obecnie trwają prace nad wyznaczeniem kryteriów oceny najbardziej przyjaznych środowisku pomp ciepła. Do tej pory wiadomo jedynie, że z pewnością certyfikowane urządzenia tego rodzaju będą musiały cechować się energooszczędną technologią brakiem fluorowych czynników chłodniczych oraz cichą pracą systemu.
Pomimo, iż pompy ciepła stanowią urządzenie z zamysłu uznawane za ekologiczny odpowiednik konwencjonalnych rozwiązań to również przyczyniają się one do efektu cieplarnianego na skutek bezpośredniej oraz pośredniej emisji gazów cieplarnianych, wynikającej z wykorzystywania do pracy energii elektrycznej, pochodzącej przeważnie z sieci zasilanej z surowców kopalnianych, a także z wykorzystywania fluorowych czynników chłodniczych.
Zdaniem Dyrektora generalnego niemieckiej organizacji Deutsche Umwelthilfe, Jürgena Rescha:
„Szczególnie ważne jest, aby całkowicie wykluczyć stosowanie szkodliwych dla klimatu fluorowanych czynników chłodniczych. Nie ma dla nich miejsca w technologii przyjaznej dla klimatu, takiej jak pompa ciepła”.
Według reprezentanta DUH wprowadzona etykieta umożliwi konsumentom podjęcie bardziej świadomej decyzji w kwestii wyboru przyjaznej dla środowiska pompy ciepła.
#OZE #energia #energtyka #klimat #środowisko #ekologia
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.