Minister Klimatu i Środowiska – Anna Moskwa potwierdziła, że trwają przygotowania nowej edycji programu „Mój Prąd”. Dodała, że aktualna edycja programu cieszy się dużym zainteresowaniem, ponieważ jak do tej pory złożono 270 tys. wniosków.
Aktualna odsłona programu tj. Mój Prąd 5.0 ruszyła 22 kwietnia bieżącego roku. Program jest skierowany do prosumentów, którzy na dzień składania wniosku posiadają przyłączoną do sieci mikroinstalację fotowoltaiczną o mocy od 2 kWh do 10 kWh i rozliczają się w obowiązującym od kwietnia 2022 roku net-billingu.
Jak już pisaliśmy na naszym portalu, nowością w Moim Prądzie 5.0, oprócz dopłat do paneli PV czy magazynów energii, jest możliwość uzyskania wsparcia do zakupu pomp ciepła i kolektorów słonecznych na ciepłą wodę użytkową.
Natomiast Anna Moskwa w środę 28 czerwca 2023 roku poinformowała, że trwają prace nad nową edycją programu tj. Mój Prąd 6.0. Podkreśliła także, że aktualna odsłona programu jak do tej pory cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.
„Już 270 tys. wniosków. Kolejne wnioski spływają właściwie w każdej minucie. Ten program udowodnił swoją wiarygodność przez ostatnie lata. Sama kontynuacja tego programu jest ważnym zobowiązaniem” – powiedziała Minister Klimatu i Środowiska.
W aktualnej edycji programu, wybierając gruntową pompę ciepła, można otrzymać do 28,5 tys. zł. Jeśli zdecydujemy się na pompę ciepła powietrze/woda o podwyższonej klasie energetycznej, jest to do 19,4 tys. zł; dla pozostałych pomp powietrze/woda − do 12,6 tys. zł; dla pomp powietrze/powietrze − do 4,4 tys. zł. W przypadku kolektorów słonecznych dotacje wyniosą do 3,5 tys. zł.
Przypomnijmy, że przy kompleksowej inwestycji maksymalna dotacja, jaką obecnie można otrzymać w programie Mój Prąd 5.0, sięga 58 tys. zł. Ze względu na duże zainteresowanie pod koniec maja bieżącego roku zdecydowano o zwiększeniu budżetu programu do 0,5 mld zł.
#OZE #MójPrąd #Dofinansowanie
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.