Zapowiadany już w 2024 roku program dopłat do zakupu rowerów elektrycznych wciąż nie doczekał się uruchomienia. Powodem jest brak akceptacji finansowania ze środków Funduszu Modernizacyjnego przez Europejski Bank Inwestycyjny (EBI). Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) zapowiada jednak, że program może wrócić w 2025 roku po znalezieniu alternatywnych źródeł finansowania.
Czy Mój Rower Elektryczny zostanie uruchomiony w 2025 roku?
Jak podaje Paweł Augustyn, Zastępca Prezesa Zarządu NFOŚiGW, ogłoszenie programu planowane jest na II kwartał 2025 roku. Kluczowe będzie jednak określenie nowego źródła finansowania i zaakceptowanie programu przez Zarząd i Radę Nadzorczą NFOŚiGW.
Podobnie jak w przypadku dopłat do zakupu samochodów elektrycznych, refundacja kosztów zakupu roweru elektrycznego będzie wypłacana po dokonaniu zakupu. O dotację będą mogły ubiegać się osoby, które spełnią określone kryteria i zakupią nowy, spełniający normy pojazd.
Zasady kwalifikacji obejmują:
Pierwotna wersja programu zakładała znacznie wyższy budżet i większe dofinansowanie. W pierwszej koncepcji przewidywano aż 5 tys. zł dopłaty na zwykły rower elektryczny i 9 tys. zł na rower cargo. Obecne kwoty są o połowę niższe, co może znacząco ograniczyć zainteresowanie programem.
Według szacunków przyznane środki pozwolą na zakup około 17,3 tys. rowerów elektrycznych i przyczynią się do redukcji emisji o 8052 Mg CO2 rocznie.
Mimo problemów z finansowaniem, NFOŚiGW nadal pracuje nad programem i jego dostosowaniem do nowych realiów budżetowych. Jego przyszłość zależy od decyzji w sprawie nowych źródeł finansowania, które mogą umożliwić jego uruchomienie w 2025 roku.
Źródło zdjęcia: prorankingi
#Elektromobilność #RowerElektryczny #Dopłaty #MójRowerElektryczny #EkoTransport #MobilnośćMiejska #OZE #ZeroEmisji #RedukcjaCO2
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.