Polska może stać się ważnym punktem na mapie elektromobilności. Minister aktywów państwowych Jakub Jaworowski zapowiedział, że trwają negocjacje z chińską firmą Geely w sprawie budowy fabryki samochodów elektrycznych w Polsce. Jeśli rozmowy zakończą się sukcesem, inwestycja może przyciągnąć znaczne środki finansowe, w tym 4 miliardy złotych z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Projekt ma opierać się na racjonalnych zasadach ekonomicznych i stać się impulsem do rozwoju technologii oraz gospodarki.
Minister wskazał, że projekt Electromobility Poland, związany z marką Izera, został całkowicie zmieniony po wcześniejszych niepowodzeniach. Obecne działania koncentrują się na bardziej realistycznym podejściu, bazującym na sprawdzonych modelach biznesowych. Według Jaworowskiego, budowa polskiego elektrycznego samochodu wymaga ścisłej współpracy międzynarodowej, a partnerstwo z Geely to krok w kierunku realizacji tej wizji.
Geely to jeden z największych chińskich producentów samochodów, znany z inwestycji w innowacje oraz przejęcia takich marek jak Volvo czy Lotus. Partnerstwo z Polską może otworzyć nowe możliwości, takie jak transfer technologii, tworzenie miejsc pracy oraz rozwój lokalnej infrastruktury produkcyjnej.
Budowa fabryki samochodów elektrycznych mogłaby przyczynić się do rozwoju kluczowych sektorów gospodarki, takich jak automatyka, logistyka i energia odnawialna. Dodatkowo, projekt wpisałby się w działania Polski na rzecz dekarbonizacji transportu i spełnienia unijnych celów klimatycznych.
Realizacja inwestycji miałaby także istotny wpływ na rozwój infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Równolegle z produkcją pojazdów można spodziewać się wzrostu liczby stacji ładowania, co zwiększyłoby dostępność i popularność elektromobilności wśród polskich kierowców. Wprowadzenie większej liczby elektrycznych samochodów na rynek krajowy przyczyni się do redukcji emisji CO2 oraz poprawy jakości powietrza w miastach.
Źródło: bankier.pl
#OZE #Elektromobilność #KPO #Polska
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.