Uber i chiński producent samochodów elektrycznych BYD ogłosili strategiczne partnerstwo mające na celu wprowadzenie 100 tys. elektrycznych taksówek na rynki globalne. Inicjatywa ta ma na celu promowanie elektromobilności i obniżenie kosztów posiadania pojazdów elektrycznych dla kierowców Ubera.
W ramach wieloletniej umowy, obie firmy zamierzają wprowadzić elektryczne taksówki początkowo w Europie i Ameryce Łacińskiej, a następnie w krajach Bliskiego Wschodu, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Szczegółowe terminy wprowadzenia tych pojazdów na poszczególne rynki nie zostały jeszcze podane.
Uber i BYD zobowiązały się do wspólnego działania na rzecz edukacji pasażerów w zakresie korzyści płynących z użytkowania samochodów elektrycznych. Szef Ubera, Dara Khosrowshahi, podkreślił, że wielu pasażerów ma pierwszą styczność z elektrykami właśnie podczas korzystania z usług Ubera, co stwarza okazję do promowania ekologicznego transportu.
Kierowcy Ubera, którzy zdecydują się na zakup pojazdów elektrycznych BYD, będą mogli liczyć na szereg korzyści, w tym atrakcyjne finansowanie, niższe koszty napraw i ubezpieczeń oraz zniżki na ładowanie samochodów. Współpraca ma również na celu rozwój autonomicznych kursów z wykorzystaniem technologii autopilota.
Analitycy zwracają uwagę, że umowa między Uberem a BYD może być strategicznym posunięciem mającym na celu konkurowanie z Teslą, zwłaszcza w kontekście zapowiedzianej przez Elona Muska aplikacji umożliwiającej przejazdy autonomicznymi taksówkami. Tesla planowała premierę tej aplikacji na sierpień 2024 roku, jednak z powodu problemów technicznych została ona przesunięta na październik.
BYD zainwestował 14 miliardów dolarów w rozwój technologii autonomicznej jazdy, która ma konkurować z systemem Tesli. Dzięki współpracy z Uberem, chiński producent zyska dostęp do danych milionów pasażerów, co umożliwi lepsze zrozumienie ich preferencji i najczęstszych tras.
Połączenie sił amerykańskiego Ubera i chińskiego BYD następuje w momencie, gdy Stany Zjednoczone i Unia Europejska wprowadziły dodatkowe cła na import chińskich samochodów elektrycznych. To pokazuje, że mimo trudności politycznych, współpraca międzynarodowa w sektorze elektromobilności może przynosić korzyści dla obu stron.
Źródło: Energetyka24
#OZE #Elektryki #Elektromobilność #Uber #BYD
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.