Andrzej Bittel – Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury zwiastuje wyjątkowo dynamiczny wzrost liczby publicznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce. Przewiduje się, że do 2025 roku może się to zwiększyć aż o osiem razy w porównaniu do 2022 roku, osiągając łącznie ponad 40 tysięcy punktów ładowania.
Taka ambitna prognoza Sekretarza stanu jest reakcją na pytanie jednego z parlamentarzystów.
W międzyczasie, portal rynekinfrastruktury.pl donosi, że poseł Jarosław Sachajko przyciągnął uwagę Ministerstwa Infrastruktury do faktu, że w Polsce działa jedynie 5,5 tysiąca stacji ładowania dla samochodów elektrycznych. W zestawieniu z Holandią (130 tys.) i Francją (100 tys.), nasz kraj ma jeszcze wiele do zrobienia, aby dogonić liderów w tym zakresie. Niemniej jednak, rzeczywista liczba stacji w tych krajach to już ponad 500 000 w Holandii i ponad 130 000 we Francji.
W rzeczywistości stan z lipca 2023 roku prezentuje, że w Polsce działało 2 953 dostępnych publicznie stacji ładowania pojazdów elektrycznych (obejmujące łącznie 5 884 punkty). Z tego 32 proc. stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 68 proc. to wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy do 22 kW. W lipcu bieżącego roku uruchomiono 68 nowych publicznych stacji ładowania, co łącznie składa się na 175 punktów.
Poseł zwraca uwagę na powolne tempo wzrostu liczby stacji ładowania w porównaniu do liczby nowych elektrycznych samochodów na drogach. W maju 2023 roku po polskich drogach jeździło już 76 683 elektrycznych samochodów osobowych. To dowodzi potrzeby przyspieszenia rozbudowy infrastruktury ładowania, aby wspierać rosnącą liczbę pojazdów elektrycznych i zachęcać do elektromobilności.
Przyjęta prognoza ośmiokrotnego wzrostu ilości stacji ładowania do 2025 roku to ambitne wyzwanie. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało współpracy z różnymi partnerami oraz inwestycji i działań ze strony władz w celu promocji elektromobilności i redukcji emisji CO2.
Źródło: Otomoto
#OZE #Elektromobilność #Stacjeładowania #Elektryk
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.