Australijska firma stoczniowa Incat Tasmania pracuje nad rewolucyjnym projektem – budową największego na świecie promu, który będzie działać wyłącznie na energię elektryczną. Statek o nazwie Incat Hull 096 będzie wykonany z lekkiego aluminium, co pozwoli utrzymać imponujące rozmiary jednostki. Co czyni ten projekt tak wyjątkowym?
Bez wątpienia projekt budowy promu Incat Hull 096 jest przełomowym wydarzeniem w dziedzinie transportu morskiego i technologii ekologicznych. Australijska firma stoczniowa Incat Tasmania planuje stworzyć największy na świecie statek, który w całości będzie zasilany energią elektryczną. To wyjątkowe podejście do napędu morskich jednostek ma znaczący potencjał w redukcji emisji szkodliwych gazów i wpisuje się w globalne dążenia do zrównoważonego transportu.
Incat Hull 096 będzie konstrukcją wyjątkową, ponieważ cały kadłub zostanie wykonany z lekkiego aluminium. To sprawi, że mimo swojej ogromnej wielkości, prom będzie cechował się niską masą własną, co przełoży się na oszczędność energii i większą efektywność. Wybór aluminium w procesie budowy podkreśla innowacyjność i zaawansowanie tego projektu.
Najważniejszym elementem tego projektu jest jednak system magazynowania energii o pojemności 40 MWh. Ta ogromna instalacja akumulatorów umożliwi dłuższe trasy na zasilaniu elektrycznym oraz minimalizację emisji gazów cieplarnianych. Dzięki tej technologii prom będzie mógł zachować pełną prędkość nawet przy zerowych emisjach, co stanowi istotny krok w kierunku bardziej ekologicznego transportu morskiego.
Prom będzie funkcjonować jako katamaran, który będzie przewoził zarówno pasażerów, jak i towary, na trasie między Argentyną a Urugwajem. Planowana pojemność statku to aż 2 100 pasażerów oraz 225 samochodów. To oznacza, że projekt ma potencjał przyczynienia się do poprawy dostępności transportu między tymi dwoma krajami, jednocześnie wprowadzając ekologiczne rozwiązania.
Projekt Incat Hull 096 to bez wątpienia przykład, jak zaawansowane technologie mogą zostać wykorzystane w transporcie morskim, aby przyczynić się do ochrony środowiska i ograniczenia wpływu sektora transportowego na zmiany klimatu. Jego realizacja będzie miała potencjał zainspirować inne firmy stoczniowe do inwestowania w podobne innowacje, przyczyniając się do transformacji całego sektora morskiego w bardziej zrównoważonym kierunku.
Źródło: Globenergia
#OZE #Eleketromobilność
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.