Sprzedaż samochodów nisko i zeroemisyjnych w Polsce sukcesywnie wzrasta, a przeszkodą nie jest nawet kryzys na rynku spowodowany pandemią. Z raportu „Internetowy Samochód Roku”, którego twórcami są Otomoto i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, wynika, że wskaźniki sprzedaży cały czas będą szybować.
Ostatnie lata w polskiej elektromobilności do dynamiczny wzrost sprzedaży. „Liczba ofert sprzedaży nowych samochodów zero- i niskoemisyjnych przekroczyła w 2021 r. 17,3 tys.; w 2018 r. było ich 779” – czytamy w raporcie. Jego twórcy zwrócili uwagę, że „pandemia „wywróciła rynek motoryzacyjny do góry nogami”, ale sektor pojazdów napędzanych elektrycznie oparł się negatywnym trendom spowodowanym przez COVID-19.
Według szacunków zawartych w raporcie w tym roku rejestrowanych na pierwotnych rynku będą dziesiątki tysięcy samochodów elektrycznych, a podobna skala rejestracji z rynku wtórnego to kwestia czasu.
„Mimo że mówimy przede wszystkim o rynku pierwotnym, dynamiczny wzrost liczby ofert na wtórnym rynku samochodów elektrycznych jest kwestią czasu” – Dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych Maciej Mazur.
PSPA z rozmowy z Jakubem Wojtakajskisem, dyrektorem ds. strategii i zarządzania danycmi w OLX Europe, nie ma wystarczająco mocnego czynnika, który mógłby odwrócić trend.
„Jedynie wzrost stóp procentowych, połączony ze znacznym schłodzeniem gospodarki, mógłby istotnie wpłynąć na sytuację na rynku” – ocenił.
W zeszłym roku liczba samochodów całkowicie elektrycznych i hybrydowych powiększyła się dwukrotnie. Podobnie wygląda sytuacja w przepadku samochodów użytkowych. Te liczby wskazują na najwyższe wzrost w historii.
Zdaniem eksperta, jeżeli wzrost cen na rynku samochodowym nie zwolni, to w ciągu roku ceny samochodów mogą być dwa razy wyższe niż przed wybuchem pandemii.
#elektromobilność #samochody_elektryczne #polska #wzrost
Źródło: PAP
Fot.: Pixabay.com
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.