Program „Mój elektryk” zyskał dodatkowe fundusze, poszerzona została też grupa beneficjentów. Informację w trakcie Kongresu Nowej Mobilności 2021 w Łodzi przekazał w piątek wiceprezes NFOŚiGW Artur Lorkowski.
Artur Lorkowski przypomniał, że „Mój elektryk” do tej pory składał się z dwóch komponentów. Pierwszy z nich, który dotyczy osób fizycznych, został uruchomiony 12. lipca. W jego ramach trwa nabór na dotację, dedykowaną zakupowi osobowego samochodu elektrycznego. O dopłatę starać się można do września 2025 roku. Wysokość zwykłej dotacji wynosi 18 tys. 750 zł, a dla rodzin wielodzietnych 27 tys. zł.
Drugi komponent jest już wart 400 mln zł. To program dopłat do leasingu elektryków. We wrześniu NFOŚiGW podpisał umowę z Bankiem Ochrony Środowiska, na podstawie której bank będzie dysponował funduszami na dopłaty. Nabór dla firm już trwa. Wiceprezes Funduszu wyraził nadzieję, że ta część programu ruszy jeszcze w październiku.
Dodatkowe fundusze dla programu „Mój elektryk”
Trzeci komponent został ogłoszony przez wiceprezesa NFOŚiGW na Kongresie Nowej Mobilności 2021 w Łodzi. Lorkowski obwieścił, że jest on skierowany do podmiotów innych niż osoby fizyczne. – Jestem przekonany, że jeszcze w październiku ogłosimy w NFOŚiGW bezpośredni nabór na wnioski od przedsiębiorców, od samorządów od szkół wyższych, fundacji, stowarzyszeń – wymienił.
Na realizację tej części programu Fundusz przeznaczy kolejne 200 mln zł, a to oznacza, że całkowity budżet programu będzie wynosił już 700 mln zł.
Do kogo skierowany jest trzeci komponent?
Beneficjantami tej części programu nie będą osoby fizyczne. Tutaj dotacje na pojazdy M1 wyniosą w przypadku deklarowanego średniego przebiegu poniżej 15 tys. km – 18 tys. 750 zł. Natomiast w przypadku przekroczenia progu 15 tys. km – 27 tys. zł. Na pojazdy kategorii L1e-L7e dopłata wyniesie 4 tys. zł (do 30 proc. kosztów kwalifikowanych). W kategoriach N1, M2 i M3 dofinansowanie będzie rzędu 70 tys. zł (do 30 proc. kosztów kwalifikowanych). Tutaj warunkiem będzie zadeklarowanie średniego przebiegu powyżej 20 tys. km. Poniżej tego progu można ubiegać się o 50 tys. zł wsparcia (20 proc. kosztów kwalifikowanych). Dotacja obejmuje zarówno zakup jak i leasing pojazdów.
#mój_elektryk #nfośigw #dotacje #elektromobilność
Źródła: PAP
Fot.: Flickr.com
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.