Rozwój elektromobilności w Polsce nabiera tempa, zwracając uwagę na sektor pojazdów dostawczych, który przeżywa prawdziwą transformację dzięki rosnącej adopcji pojazdów elektrycznych. W 2024 roku, Polska odnotowała znaczący wzrost liczby elektrycznych samochodów dostawczych, co jest wyraźnym sygnałem zmiany paradygmatu w branży transportowej.
W styczniu 2024 roku Polska zarejestrowała imponującą liczbę 5 951 elektrycznych pojazdów dostawczych, co stanowi 75 proc. wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. Tak dynamiczny rozwój świadczy o rosnącym zaufaniu przedsiębiorców do technologii elektrycznych, które stają się coraz bardziej konkurencyjne i dostępne dla szerokiego grona użytkowników.
Aby wspierać rosnącą liczbę elektrycznych pojazdów, Polska intensywnie rozwija infrastrukturę ładowania. Do stycznia 2024 roku dysponowaliśmy 6 086 punktami ładowania, co stanowi 33 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Znaczący jest również dynamiczny rozwój stacji szybkiego ładowania, kluczowych dla efektywności operacyjnej pojazdów elektrycznych w transporcie dostawczym.
Z kolei wśród nowo zarejestrowanych osobowych pojazdów elektrycznych w styczniu br., szczególną popularnością cieszą się modele takie jak Tesla Model Y, Mazda MX-30 i Dacia Spring. Te pojazdy, łącząc zaawansowaną technologię z dostępnością, zdobywają uznanie polskich przedsiębiorców i indywidualnych użytkowników.
Zaangażowanie Polski w rozwój elektromobilności, szczególnie w segmencie dostawczym jest obiecującym krokiem w kierunku zielonej przyszłości. Z rosnącą flotą elektrycznych pojazdów dostawczych, rozbudowaną infrastrukturą ładowania oraz wsparciem rządowym, Polska staje się jednym z liderów elektromobilności w Europie. Z roku na rok elektryczne pojazdy dostawcze stają się coraz bardziej integralną częścią krajobrazu transportowego napędzając zmianę w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości.
Źródło: ŚwiatOZE
Grafika: DPD
#OZE #Elektromobilność #Elektryki
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.