Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny ToGetAir 2022 odbył się w dniach 20–22 kwietnia br. na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego ToGetAir 2022 w ciągu 3 dni odbyły się 33 debaty. Odbyły się międzynarodowe panele z setkami ekspertów. ToGetAir obserwowało wiele miliony osób.
Rosyjska inwazja na Ukrainę spowodowała konieczność rewizji dotychczasowej polityki energetycznej w Europie i w każdym kraju. Uczestnicy debat przez 3 dni szukali odpowiedzi na pytania:
Na czym oprzeć niezależną politykę energetyczną Unii Europejskiej oraz zbudować lepszą przyszłość klimatyczną. Jak w nowej rzeczywistości można utrzymać wyznaczone wcześniej cele klimatyczne?
Wypracowano na nim 10 POSTULATÓW TOGETAIR, 10 ważnych postulatów, które zostały wypracowane w ramach kongresu. Postulaty mają na celu połączyć starania o klimat i o bezpieczeństwo: energetyczne, gospodarcze oraz polityczne.
Kongres, realizowany w formule hybrydowej, oglądać można było na żywo, bezpłatnie i bez rejestracji na głównych stronach najważniejszych polskich portali internetowych https://togetair.eu/partnerzy, a także w mediach społecznościowych. Nagrania debat są obecnie dostępne na YouTube na kanałach TOGETAIR1 TOGETAIR2 .
PLATFORMA POROZUMIENIA DLA KLIMATU I DLA CZYSTEJ, TANIEJ ENERGII
Organizatorzy Kongresu zaprosili do udziału przedstawicieli ministerstw, samorządy w randze marszałków, przedstawicieli spółek skarbu państwa, organizacji pozarządowych, koncernów międzynarodowych oraz mniejszych firm zaangażowanych w ochronę klimatu. TOGETAIR otrzymał patronat Przewodniczącej Parlamentu Europejskiego Roberty Metsoli.
Debaty dotyczyły palących współczesnych problemów, jak drożyzna i ubóstwo energetyczne, energia jądrowa, sposoby przesyłu i magazynowania energii. Poruszone zostały również problemy i szanse zeroemisyjnej mobilności, wyzwania dla współczesnego rolnictwa oraz gospodarki odpadami. Jak algorytmy i nowe technologie mogą wesprzeć ochronę środowiska i klimatu.
© Materiał chroniony prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą lub podaniem nazwy wydawcy Marketing Relacji Sp. z o.o.